Velikonoce v Opočně

15. dubna 2015 v 16:36 | renuška |  Snímánky
Tak jako každý rok, i letos jsme svolali "předválečnou předvelikonoční poradu" a hledali cíl našeho svátečního výletování. Protože počasí bylo značně nevyzpytatelné, náš původní plán vyjet do přírody jsme posunuli na slunečnější dny a sáhli po náhradní variantě, kterou byla návštěva nedalekého zámku v Opočně. Kdysi nám tam utekla "Hradozámecká noc", tak jsme si prohlídku chtěli užít alespoň přes den. Díky avízu na webovkách zámku jsme tušili, že průvodkyně bude povídat spíše o tradicích velikonoc než o historii jako takové, což nás lákalo o to víc, a po zkušenostech jsem tedy rezervovala vstupenky pro sedm kusů. Už od pár dní déle jsem navyšovala o další čtyři a ve finále jsme cestu podnikli ve třech autech, v celkovém počtu dvanáct "Hujerovců", což bylo na všem tom našem putování to nejlepší.

Na pokladně jsme vyzvedli vstupenky a poté už zámek patřil jen nám a pár dalším návštěvníkům, kteří svátky jara nechtěli trávit doma za společnosti televize a opilých koledníků dychtících po ještě větší opici, než měli loni :-D ...

Přestože zámek se jen těžko dá fotit v celku jako jedna budova, nabízel se nám krásný pohled na jednotlivá zákoutí, ploty, stříšky, nenápadné krásy zdejšího místa.

Typickým poznávacím bodem Opočenského zámku jsou dva kamenní jeleni ležící na nádvoří ...

... ale také rozsáhlá sbírka historických zbraní z mnoha bitev a válek, o čemž svědčí maličká ukázka na jednom z podloubí a pak nespočet exemplářů, které jsou vystavené uvnitř. Dají se počítat na tisíce!

Mě ale neupoutaly jen produkty "zbrojního průmyslu", bavily mě i různé kliky a klepadla - co dveře, to jiné provedení ... kdoví, kolik lidí už si na ně sáhlo, aby mohlo vstoupit? ...

... kolik lidí přijelo krásnými kočáry až na nádvoří zámku, jehož vstupní bránu zdobily dvě vlajky a kde se dost možná procházely dámy v krásných šatech, které byly k vidění u paní pokladní?

Vím minimálně o dvanácti osobách, které si kliky ohmataly a interiéry staré stavby prohlédli :-)

A asi abych nenaříkala, že uschnu, protože jsem o velikonocích nebyla vyšlehaná pomlázkou, vzal si ji můj milý s sebou a "potěšil" tak nejen mě, ale též drahé ženské spolucestující a samozřejmě i slečnu průvodkyni :-D.

Po prohlídce jsme přes malý park, plný kašen a památných stromů zamířili ještě na vynikající oběd a pak už hurá domů. Počasí se mezitím stihlo desetkrát vystřídat a my jsme tak výlet měli tu slunečný, tu propršený, tu vál vítr, tu padal sníh. Na aprílové hrátky si tedy nemůžeme stěžovat, těch se nám dostalo hojně.

Shrnu-li náš půldenní velikonoční výlet, musím říct, že se vydařil. A to obzvláště proto, že jsme jeli ve větší partě, byla legrace, "Hujerovi" se po každém vyhlídkovém okruhu pěkně spočítali, aby si nechyběli (měli jsme totiž zaplacenou úplnou prohlídku, která trvala téměř dvě hodiny!!!) a část nás pak ještě skončila u karet a u chlebíčků. Co se týká exkurze jako takové, byla jsem ale zklamaná - o velikonocích a zvycích nebylo ani zmínky, pouze jednotlivé pokoje a komnaty byly vyzdobené tradičními dekoracemi. Slečna průvodkyně se pravděpodobně teprve "zajížděla", takže patrná byla nervozita, těkání očima a občasné přeřeky, rušivé oddechy mezi jednotlivými pasážemi i hledání slov. Ale tohle se dá pochopit - sama bych na tom nebyla lépe. Spíš bylo smutné, že celá prohlídka působila i přes zajímavý inventář poněkud nudně a nezáživně. A tohle už v lidech je - schopnost zaujmout (třeba pikantními historkami, protože data si nikdo z nás pamatovat asi nebude, kdežto zálety císaře určině ano :-D).
V každém případě jsem ráda, že jsme společně (nejen) jako rodina po delší době zase někam vycestovali, viděli kousek naší země, přivezli si zážitky a také magnet na lednici. Kam pojedeme příště, zatím netuším, jen v duchu doufám, že dojde na slova pana Tomáše a zavítáme do pár km vzdáleného, nyní čerstvě zrestaurovaného zámku a hospitalu Kuks. Ale to se teprve uvidí!

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 VendyW VendyW | E-mail | Web | 15. dubna 2015 v 16:53 | Reagovat

Jednou provždy pro mne zůstane Opočno spojené s kapitánem Exnerem v podání Jiřího Kodeta ve filmu Smrt talentovaného ševce ;-)

2 Blanka Blanka | E-mail | Web | 15. dubna 2015 v 20:29 | Reagovat

Reni,zámek je krásný.Škoda,že je od nás kapánek z ruky.
Určitě to byl moc prima výlet a líbí se mi nápad Velikonoce trávit takhle.
A vidím,že nakonec byl i šmigrůst :-)
Reni,užívej si sluníčkové dny!

3 Werri Werri | E-mail | Web | 15. dubna 2015 v 21:29 | Reagovat

Renuško to jste udělali dobře, že jste vyrazili na výlet. Zámek vypadá krásně a ty stříšky, to je  super fotka. Líbí se mi, že se s tebou kluci fotí.Ale šlehací fotka, ta je super, taková přirozená :D  :-D  :D.

4 renuška renuška | Web | 16. dubna 2015 v 8:12 | Reagovat

[1]:Kdepak, s filmy na mě nechoď, já jsem naprostý analfabet!

[2]:Blani, děláme to tak už několikátou sezonu a fakt je to prima, vřele dopručuji. A Šmigrůst? Tohle slyším - čtu poprvé!!! :-D

[3]: Věrko, kluky k focení tak trochu nutím, abych měla pak co do fotoknihy, a to výletování, to taky moc nemusejí, ale chci je zvednout ze židlí, od počítačů, aby taky zažili něco jiného než střílečky :-(. Ve finále se jim ale zámek právě kvůli tomu ohromnému množství zbraní moc líbil, z čehož jsem měla velkou radost - že jsem se jim zavděčila :-D. A šlehací fotka moc přirozená není, dělali jsme si u toho spíš "prdelky" pro fotografa :-D

5 Mi-lada Mi-lada | Web | 16. dubna 2015 v 11:40 | Reagovat

Reni, pořídila jsi nádherné snímky z Vašeho společného výletu. I přes nespokojenost s průvodkyní to byl výlet vydařený.

6 renuška renuška | Web | 17. dubna 2015 v 18:55 | Reagovat

[5]: Mil, jsi zlatíčko, děkuju za chválu. A máš pravdu - výlet byl fakt prima :-)

7 Janinka Janinka | E-mail | Web | 18. dubna 2015 v 12:50 | Reagovat

Krásné výletování i obrázkování, u nás tedy o Velikonocích neskutečně chumelilo, takže na nějaký výlet rozhodně nebylo ani pomyšlení :-D.

8 Gabriella Gabriella | Web | 19. dubna 2015 v 9:42 | Reagovat

Je super, že se dokážete domluvit a v tolika lidech vyrazit na výlet :)

Jinak zámek vypadá hezky a ráda bych se tam jednou podívala.

Akorát škoda té průvodkyně, ale mám většinou podobní zkušenosti. jen snad dvakrát jsme měla možnost narazit na někoho kdo by mě svým vyprávěním zaujal a pobavil. Takže když se někam chystáme, radši si všechno přečtu a pak si to prohlížím sama:)

A seš kočka Reni!!:)

9 renuška renuška | Web | 19. dubna 2015 v 9:47 | Reagovat

[7]:Ze sněhu jsme taky měli strach, ale docela se to "vybralo" a dalo se. Ale na návštěvu Mumlavských vodopádů si fakt budeme muset ještě počkat :-D

[8]: Gábi, bylo to na poslední chvíli, ale protože jsme už dlouhodobě jedna parta sousedko-rodinná, podnikáme spolu více akcí. Teď nás čeká třeba traktoriáda - snad o tom taky něco plácnu na blog.
A děkuji za chválu - kočka možná, ale vyžraná :-D :-D :-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.