Braunův Betlém

15. dubna 2009 v 20:29 | renuška |  Snímánky
Jak jste mnozí věděli z mých předešlých slov, letošní velikonoce jsme se jako rodina rozhodli strávit jinak, tudíž koledníci měli dveře zamčené a já naivně myslela, že se vyhnu pomlázkám a opilým pánům. Pravda, na zadek jsem dostala - dokonce i druhý den v práci (kolegové překvapili, protože za celou dobu, co ve firmě pracuji, se toto nestalo), opilci dorazili ještě kolem sedmé večer, kdy jsme byli z výletu doma, ale přesto ...
Musím říct, že vůči počátečnímu brblání synů jsem byla hodně nevrlá. Naštěstí je docela rychle zaujaly skály podél lesní pěšiny, takže jsme jim nechali prostor na prozkoumání a svým způsobem jsme měli vyhráno. Naťapali jsme společně s Tarou dobrých 6-7 km, počasí se vydařilo náramně, poobědvali jsme v bývalém Šporkově mlýně za nekřesťanské peníze a především jsme si užili všichni sami sebe.
Zde už je několik málo fotek pořízených během procházky Braunovým Betlémem. Pozn.: zámek Kuks, ke kterému vedla tato cesta, jsme pro tentorkát vynechali, asi by toho na všechny bylo víc než dost. Snad někdy jindy - a bez psa:-D.

Cestu nám pomáhaly ukazovat jak turistické značky, tak lišejníky. Přesto jsme raději směrovali své kroky podle šipek a přírodu nechali dobrodruhům.
Jako první socha v řadě uměleckých děl Matyáše B. Brauna nás přivítala postava poustevníka. S Honzíkem se o něčem bavili, bohužel nám byl předmět jejich rozhovoru utajen. Uvnitř skály je sedátko a na další stěně vytesaný kříž s Ježíšem.
Jan Křtitel - jedna z mnoha památek v Betlémě, která utrpěla na kráse "díky" válečné éře a stavbě Josefovské pevnosti. Některé ze soch byly odvezeny na zámek Kuks, který zdobí další velká spousta děl M.B.B.
Poustevník č. 2, chráněný před povětrnostními vlivy dřevěnou konstrukcí.
Výjev sv. Huberta.
Nejrozsáhlejší dílo vytesané do skály cca 5 m dlouhé - podle informací se jedná o "Narození Krista, příchod Tří králů a klanění pastýřů". Opět chybí části plastik, přesto se o ohromné šikovnosti a dovednosti autora nedá pochybovat.
Kristus a Samaritánka u studny Jakobovy. I zde je vidět poznamenání vandaly.
V první fázi cesty měli kluci ještě spoustu energie, kterou vyčerpávali lezením na všelijaké pařezy a prozkoumáváním keřů, odboček a pokladů. Zpáteční trasa už zdaleka tak veselá nebyla.
Výhled tunelem na okolí kolem Kuksu.
A něco málo flory na konec. Z blatouchů jsem měla upřímnou radost a petrklíče si vesele kvetly na louce pod lesem, ve kterém jsme velikonoční odpoledne strávili.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 jana jana | Web | 15. dubna 2009 v 20:35 | Reagovat

Tak to jste měli Renuško moc hezký výlet a jak tak koukám na ty fotky,tak musím říct,že Honzík je hrdina,některý takle malý děti by se takovýho poustevníka mohly leknout:-)Moc hezké fotky.-)

2 Mlle Mlle | Web | 15. dubna 2009 v 20:55 | Reagovat

Jé, tak to je opravdu nádherné místo, Renuško!
Představy a realita se velmi často hodně liší, ale i tak na této realitě bylo jistě mnoho příjemného!!!

3 Lucka Lucka | Web | 15. dubna 2009 v 21:04 | Reagovat

Já jen nechápu, že nad všema těma sochama nic není. To je stříška jen nad tou jednou? Docela drsné.
Kuks znám, byla jsem tam několikrát.

4 Anett"ka" Anett"ka" | Web | 15. dubna 2009 v 21:14 | Reagovat

super fotky a je vidět, že jste si to užili... takovejmhle velikonocům já fandím... :))

5 Eva* Eva* | Web | 16. dubna 2009 v 8:32 | Reagovat

Tak já tam nikdy nebyla a díky tvému povídání a nádherným fotkám si tu krásu umím představit.
Ten lišejník, petrklíč, blatouchy, průzor do krásné krajiny a rozzáření kluci, to všechno mě dostalo a jsem v tuhle chvíli úplně naměkko.

6 Laluš Laluš | 16. dubna 2009 v 19:55 | Reagovat

Byla jsem zvědavá na obrázky,opět jsi mě nezklamala. Aneříkej, že kluky bolely nohy, vždyť odpoledne u nás byli plní elánu, na rozdíl od Tary a rodičů, nemám pravdu? Užívejte si společných výletů co to jen jde, krásně se na ně vzpomíná.

7 Peťka ;) Peťka ;) | Web | 16. dubna 2009 v 20:09 | Reagovat

vidíš... je to kousek a já tam ještě nebyla. je to hanba... a když to takhle vidím, tak to musí být vážně moc zajímavý, si se jednou s mílou seberem a vyrazíme si na pochod. ;) je to skvělá inspirace. jsem ráda, že vám se výlet vydařil ;)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.